Clinica de Pneumologie Bucuresti

Cu ce se ocupa pneumologia?

Pneumologia este specializarea medicală care se ocupă cu diagnosticarea și tratarea afecțiunilor sistemului respirator, inclusiv a căilor respiratorii inferioare și a traheei. Medicul pneumolog efectuează un consult, care include o parte de anamneză și o parte de examen clinic.

În urma constatărilor, medicul poate urma cu efectuarea unor teste pentru evaluarea funcției respiratorii, precum spirometria. Un doctor pneumolog bun se va orienta către analizele necesare în funcție de diagnosticul bănuit. În cabinetul privat de pneumologie din București se poate efectua spirometria, esențială în diagnosticul astmului sau a BPOC-ului, cât și determinarea saturației oxigenului cu ajutorul pulsoximetrului.

Cand se recomanda vizita la un cabinet de pneumologie?

Vizita la un cabinet de pneumologie se recomandă în situațiile în care apar simptome sau semne care pot indica o boală pulmonară sau a căilor respiratorii inferioare. De asemena, se indică un consult pneumologic pentru monitorizarea afecțiunilor existente sau în cazul apariției unor noi simptome sau a unor simptome care apar mai frecvent, sub tratament.

Cel mai comun simptom care sugerează o boală pulmonară este dispneea (dificultatea de a respira). Aceasta poate fi cronică, progresivă, dar și acută, cum ar fi în cazul astmului. Dispneea din astm se manifestă sub formă de episoade cu debut brusc, însoțite se tuse și șuierat la expir. Se recomandă vizita la un medic pneumolog din București în cazul în care aceste simptome apar pentru prima dată sau în cazul în care sub tratament apar crize numeroase.

Dispneea poate fi simptomul principal al multor afecțiuni pulmonare, de la pneumonie până la cancerul bronho-pulmonar.

Tusea poate fi umedă sau uscată. În cazul tusei persistente, uscate, de peste 8 săptămâni, se recomandă vizita la medic. Tusea cu expectorație însoțită de febră indică o infecție, precum pneumonia. Tusea însoțită de expectorații cu sânge este un simptom de alarmă și necesită un control cât mai curând.

Tulburările ciclului de somn au de asemenea indicația unui apel la medicul pneumolog.
Infecțiile pulmonare recurente se recomandă a fi investigate mai amănunțit, inclusiv printr-o radiografie pulmonară.

Unele boli reumatologice pot avea impact și asupra sistemului respirator, ducând la dispnee și scăderea capacității de efort.

Este important ca pacientul să menționeze tratamentul sub care se află sau s-a aflat anterior. Există medicamente care pot provoca tuse iritativă și medicamente care pot provoca fibroză interstițială difuză, precum unele tratamente folosite în neoplazii sau pentru scăderea imunității în cazuri speciale.

Pacienților care lucrează în medii cu expunere la anumite substanțe, precum azbest, fibre textile, praf, mucegai, bumbac, cărbuni, silicați sau alte pulberi le este recomandat să își facă o programare la un consult de pneumologie.

Servicii de Pneumologie la cele mai inalte standarde!

Printre serviciile oferite de clinica noastră de pneumologie se află:

• Recoltare de sânge pentru analizele de laborator
  • Culturi bacteriene din spută cu antibiogramă
  • Spirometrie
  • Dozarea gazelor sangvine
  • Radiografie toracică
  • CT
  • Bronhoscopie
  • Ecocardiografie
  • Testul mersului timp de 6 minute
  • Pulsoximetrie
  • Polisomnografie

Semne ale unei afectiuni la plamani

Printre simptomele care pot indica o afecțiune la nivelul plămânilor, se numără:

• Tusea cronică, care persistă în absența unei răceli comune
  • Dificultăți în respirație (manifestată ocazional, sub formă de crize sau persistent, continuu)
  • Fatigabilitate
  • Scăderea capacității de efort
  • Răgușeală persistentă, fără corelație cu o infecție ale căilor respiratorii superioare (precum laringita)
  • Dureri la nivelul toracelui
  • Tusea cu sânge
  • Tuse productivă însoțită de febră
  • Febră
  • Șuierat în timpul expirației
  • Tuse însoțită de expectorarea unor cantități mari de spută
  • Tulburări legate de somn: somnolență diurnă, dureri de cap care apar dimineața,
  • Sforăit puternic
  • Bombarea unghiilor și îngroșarea extremităților degetelor
  • Somnolență diurnă, tulburări ale ciclului de somn

Cele mai des intalnite boli de plamani

• Bronhopneumopatia cronică obstructivă (BPOC) – BPOC este o afecțiune pulmonară care cuprinde bronșita cronică și emfizemul pulmonar
  • Astm bronșic – boală cronică, se manifestă prin crizee de dispnee acute
  • Bronșiectazii – supurații pulmonare, care constau în dilatarea bronhiilor, cu acumulare de mucus
  • Pneumonia – este o inflamație frecvent de cauză infecțioasă a parenchimului pulmonar, care se asociază cu febră, frison ,tuse inițial seacă, care devine productivă, dispnee și dureri la nivelul toracelui
  • Bronșita – este o inflamație a bronhiilor
  • Fibroza interstițială – apariția la nivelul plămânilor al unui țesut cicatricial, inextensibil, care scade progresiv capacitatea plămânului de a se expansiona în timpul inspirului. Astfel, scade oxigenarea țesuturilor
  • Cancerul bronho-pulmonar
  • Pleurezie – semnifică prezența unei cantități excesive de lichid în cavitatea pleurală; acest lichid poate apărea în următoarele situații: pneumonie, abces subdiafragmatic, neoplasm pulmonar sau mezoteliom, tuberculoză, infarct pulmonar sau boli de sinteză a colagenului
  • Pahipleurită – îngroșarea pleurei, urmată de scăderea capacității pulmonare
  • Hipertensiunea pulmonară – tensiunea crescută în artera pulmonară
  • Tromboembolismul pulmonar – migrarea unui embol într-o ramură a arterei pulmonare, care o obstruează
  • Pneumotorax – pătrunderea aerului în cavitatea pleurală, ducând la compresia plămânului de partea respectivă
  • Edemul pulmonar – constă în acumularea de lichid în alveole, împiedicând transferul de oxigen din plămân în vasele de sânge
  • Abcesul pulmonar – o colecție purulentă localizată la nivelul plămânului
  • Fibroza chistică – este o boală genetică, caracterizată prin mutația unei gene care determină acumularea de mucus vâscos, ducând la formare unor dopuri de mucus la nivelul bronhiilor. Prin acest mecanism apar bronșiectaziile; această boală afecteză si pancreasul, sistemul digestiv și sinusurile.
  • Infarctul pulmonar – este rezultatul obstrucției unei artere de calibru mic
  • Tuberculoza pulmonară – infecție dată de bacilul Koch (Mycobacterium tuberculosis), caracterizată prin formarea la nivel pulmonar al unor cavități cu aspect de cazeum
  • Sindromul de apnee în somn – constă în episoade de oprire a respirației în timpul somnului

In ce consta un consult pneumologic?

Spirometria

Spirometria este un test care evaluează funcția pulmonară, efectuat în 10-15 minute, care se folosește în diagnosticul și monitorizarea astmului, BPOC și a bolilor restrictive (precum fibroza interstițială). În cadrul acestui test, pacientul suflă într-un tub conectat la un aparat numit spirometru.

Radiografii pulmonare

Radiografia pulmonară este o investigație imagistică care se folosește pentru diagnosticul și monitorizarea unor afecțiuni pulmonare precum BPOC, cancerul pulmonar, tuberculoza, fibroza interstițială, pleurezia, dar și pentru a exclude patologia de altă cauză, precum cea cardiacă.

Interpretarea analizelor pulmonare

Un doctor pneumolog va interpreta analizele de sânge, precum și rezultatele spirometriei și radiografia pulmonară. Rezultatele de spirometrie pot fi interpretate imediat după efectuarea acesteia, iar rezultatele analizelor de sânge și interpretarea radiografiei necesită programarea la un control de pneumologie.

Pachet Pneumologie

-consultatie medicala
-spirometrie
-Radiografie pulmonara cu Raze X
PREȚ Promoțional 250 lei

Servicii si Preturi Pneumologie

Consultatie

Programeaza-te la un consult pneumologic!

Intrebari Frecvente despre Pneumologie

Cand trebuie sa apelez la un medic pneumolog?

Se indică un consult de pneumologie în situația în care experimentați simptome care pot sugera o patologie pulmonară, cum ar fi dificultăți de respirație, oboseală, anomalii ale ciclului de somn, tuse persistentă sau dureri la nivelul toracelui.

Ce servicii asigura specializarea de pneumogie?

Pe lângă consultul medical, pneumologia oferă servicii precum analize de sânge, spirometria, dozarea gazelor sangvine, evaluarea saturației oxigenului, bronhoscopie, radiografie pulmonară.

Cum ma pregatesc pentru vizita la un cabinet pneumologic?

Se recomandă ca pentru un consult penumologic să se evite hainele prea strâmte, care pot interveni cu abilitatea de a inspira profund, cât și mesele consistente înainte de consult.

Consultatiile pneumologice se pot face si cu bilet de trimitere?

Consultul de pneumologie se poate face, dacă aveți asigurare medicală, cu bilet de trimitere de la medicul de familie, la medicii pneumologi care au contract cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate.

In cat timp primesc rezultatele?

Rezultatele spirometriei sunt generate de spirometru pe loc, iar medicul poate aprecia dacă rezultatul este normal sau anormal. Rezultatele analizelor de sânge și culturile din spută vor fi gata în aproximativ 3-5 zile lucrătoare.