Prima pagină » Masaj Terapeutic

Masaj Terapeutic

Ce este masajul terapeutic?

Masajul terapeutic este o formă de terapie fizică care utilizează manipularea manuală a țesuturilor moi ale corpului pentru a reduce durerea, a relaxa mușchii tensionați și a promova vindecarea.

Este adesea folosit pentru a trata afecțiuni musculo-scheletice, cum ar fi durerile de spate, leziunile sportive și problemele de circulație. Este efectuat de terapeuți specializați și poate implica diverse tehnici adaptate nevoilor individuale.

Procedurile de masaj terapeutic la Clinica Eminescu 100:

Masajul terapeutic are ca efecte principale ameliorarea durerii, consecutiv relaxării musculare și creșterii flexibilității. Masajul terapeutic poate servi ca metodă de tratament adjuvant, non-farmacologic, în zona lombară, a coloanei vertebrale și umărului.

Printre procedurile masajului terapeutic, se regăsesc:

• Un cabinet de masaj terapeutic care să ofere discreție, cu o temperatură potrivită
  • Kinetoterapeutul va alege un ulei sau o cremă, pentru a nu crea o senzație neplăcută la nivelul pielii
  • Zonele care nu vor fi masate vor fi acoperite cu un prosop
  • Nu se masează zonele cu contact direct cu osul
  • Feedback-ul din partea pacientului este important pentru desfășurarea ședinței de masaj

Masaj terapeutic lombar

Durerile de spate apar la 70-80% dintre adulți la un moment dat pe parcursul vieții. Durerile la nivel lombar pot fi, după durată, împărțite în acute (durează maxim 4 săptămâni), subacute (între 4 și 12 săptămâni) și cronice ( peste 12 săptămâni). Rolul masajului terapeutic la acest nivel este de a relaxa musculatura și a ameliora durerea.

Masajul kinetoterapeutic la nivel lombar se concentrează pe mușchi precum marele dorsal, pătratul lombar și erectorul spinal. Apariția unei rigidități crescute a acestor mușchi cauzează durere și probleme de mobilitate. Printre tehnicile de masaj terapeutic folosite, se numără terapia miofascială, mișcări de efleuraj și cupare. Masajul lombar ameliorează stresul, stimulează circulația sanguină și limfatică și relaxarea musculară.

A fost dovedit că masajul terapeutic reduce durerea pe termen scurt (aproximativ o săptămână), dar poate reduce durerea și pe termen lung.

Masaj terapie coloana vertebrala

Coloana vertebrală permite mișcările de flexie și extensie a trunchiului, cât și cele de rotire. Durerile cervicale apar deseori după menținerea unor posturi incorecte a coloanei vertebrale și creșterea tensiunii musculare. Durerea este resimțită la baza cefei și în zona umerilor și poate fi însoțită de dureri de cap, cauzate de compresia asupra arterei vertebrale.

Masajul coloanei cervicale ameliorează durerea pe termen scurt, scăzând tensiunea musculară și promovând mobilitatea la acest nivel. Tehnicile folosite pentru masajul cervical sunt rularea și presopunctura și aplicarea presiunii la nivelul proceselor spinoase ale vertebrelor.

Masaj terapeutic pentru umar

Masajul terapeutic pentru umăr se axează pe mușchii trapez, romboizi și rotatori. Masajul umărului previne leziunile, scade durerea, îmbunătățește postura și are beneficii post-operator. În rigidizările musculare, gradul de mobilitate al articulației scade. Masajul stimulează circulația sangvină și scade tensiunea musculară.

Tehnicile cele mai utilizate sunt presopunctura, mișcările de efleuraj și de petrisaj și rularea pielii.

Masaj de recuperare

Masajul terapeutic este benefic și în cazul recuperărilor după accidentări ale atleților în medicina sportivă. Tehnicile, folosind o presiune de la ușoară până la moderată, cuprind mișcări de efleuraj, petrisaj și terapie miofascială. Masajul somatic crește vascularizația la nivel muscular, susținând astfel vindecarea. De asemenea, crește flexibilitatea, reduce durerea musculară și susține recuperarea.

Care sunt beneficiile masajului terapeutic?

Beneficiile terapiei prin masaj se exprimă prin:

Există beneficii în cadrul patologiilor aparatului musculo-scheletal, precum:

• Afecțiuni la nivelul articulațiilor: artroze, artrite, bursite,
  • Tendinite
  • Torticolis
  • Contracturi musculare
  • Hernii de disc
  • Discopatii
  • Spondiloza cervicală

Terapia prin masaj are următoarele beneficii:

• Stimulează circulația sangvină și aportul de oxigen și nutrienți la nivelul țesuturilor
  • Scade rigiditatea musculară
  • Scade inflamația de la nivelul articulațiilor
  • Ameliorează migrenele și durerile de cap consecutive tensiunii musculare de la nivelul cefei
  • Crește calitatea somnului – masajul terapeutic are efecte pozitive în insomnii și susține ritmul circadian
  • Ameliorează durerea de la nivel articular, în cazul artritelor și artrozelor
  • Stimulează sistemul imun și promovează detoxifierea
  • Crește flexibilitatea musculară
  • Ameliorează nevralgiile
  • Îmbunătățește postura coloanei cervicale – astfel, scade tensiunea musculară și durerile consecutive
  • Susține refacerea fibrelor musculare după accidentări sportive
  • Stimularea cicatrizării
  • Reduce sentimentele de depresie și anxietate
  • Scăderea nivelurilor de cortizol la pacientele cu anorexie nervoasă
  • Ameliorează simptomele de sevraj în cazul pacienților care vor să se lase de fumat; de asemenea, scade numărul de țigări fumate pe zi și adicția
  • Scade perioada de recuperare post-operatorie
  • Ameliorează durerea date de fibromialgie
  • Stimulează producția de serotonină Masajul sportiv are ca beneficii:
  • Scade incidența leziunilor musculare la atleți
  • Menține elasticitatea musculară

Tehnici de masaj terapeutic utilizate la Clinica Eminescu 100

Tehnicile de masaj terapeutic variază pentru diferite zone ale corpului, scopul masajului și tehnica pe care o preferă kinetoterapeutul. Acestea sunt:

• Petrisajul (frământare) – este o tehnică de masaj care constă în compresia țesuturillor și mușchilor și aplicarea presiunii prin mișcări circulare. Presiunea aplicată este mai mare decât presiunea tehnicii de efleuraj. Petrisajul se folosește în cazul hipertonicității musculare, promovând relaxarea musculară. Zonele pe care se aplică tehnica de frământare sunt zona lombară, gambele și umerii.
  • Efleuraj – este o tehnică care presupunea aplicarea unei presiuni ușoare, cu care se începe adesea masajul terapeutic. Mișcările se fac cu ajutorul palmelor întinse și al degetelor, netezind țesuturile superficiale. Efleurajul stimulează și circulația limfatică, mișcările fiind realizate în axul sistemului limfatic. Această tehnică este folosită pentru a ameliora stresul, dar și în cazul unor accidentări musculare. Se realizează la nivelul spatelui, brațelor și membrelor inferioare. Tehnica de efleuraj se folosește și în masajul suedez.
  • Fricțiunea – este o tehnică prin care se folosesc doar degetele, pe zone restrânse, de sus în jos. Presiunea poate varia în funcție de efectul dorit. Mișcările cu presiune ușoară cresc vasodilatația și stimulează circulația sangvină. O presiune mai mare se folosește în cazul unor dureri acute, pentru a crește elasticitatea unor țesuturi cicatriciale. Mișcările de fricțiune cresc circulația la nivelul tendoanelor, ligamentelor, fasciilor și mușchilor, prevenind accidentările sportive.
  • Rularea – se folosesc degetele și cu ajutorul lor pielea se trage în sens ascendent, prevenind adeziunile cu fibrele musculare. Este folosită pentru creșterea elasticității musculare și a țesutului cicatricial format după operații. Totodată, ajută la alinierea fibrelor de colagen și crește temperatura locală, care scade rigiditatea musculară.
  • Tapotament – tehnica presupune mișcări energice, puternice, cu compresia țesuturilor cu ajutorul pumnilor. Acest masaj are scopul de a stimula musculatura în vederea unui efort fizic mai intens din cadrul unui antrenament sportiv. Prin stimulare, scade și riscul de accidentări. Este folosită inclusiv la nivelul membrelor inferioare și la nivelul mușchilor fesieri.
  • Vibrații – se pot efectua cu ajutorul degetelor sau al mâinii, creând un efect de tremur la nivelul țesuturilor. Stimulează circulația și detensionează mușchii
  • Compresii – se realizează pe suprafețe mai mari; presiunea este aplicată, menținută, apoi eliberată.
  • Mobilizarea – pentru articulații și țesuturi moi; preferat pentru articulații rigide și tensionarea musculară, crescând mobilitatea.
  • Presopunctura – presupune o presiune mai mare, progresivă, aplicată cu degetele în punctele de tensiune. Se folosește pentru detensionarea mușchilor în cazul unor contracturi musculare și ameliorează durerea.

Diversele tipuri de masaj cuprind masajul reflexogen, masajul limfatic, masajul suedez și masajul deep tissue (asemănător masajului suedez, dar presiunile aplicate sunt mai mari).

Servicii si preturi pentru masaj terapeutic

Consultatie

Echipa noastra de specialisti in masaj kinetoterapeutic

Dr. Chiriac Marius-Sorin
MEDIC SPECIALIST
RECUPERARE MEDICALA
Dr. Mitrea Andrei Robert
Medic specialist FIZIOKINETOTERAPEUT
Afla mai multe

Programeaza-te acum la o sedinta de masaj medical!

Intrebari Frecvente

Ce inseamna masaj terapeutic?

Masajul terapeutic reprezintă o metodă de tratament, uneori adjuvant altor tratamente care se concentrează pe o problemă de sănătate, adesea legată de aparatul locomotor. Masajul terapeutic poate fi integrat în recuperarea după operații și accidentări și are rolul de a scădea durerea și astfel de a crește calitatea vieții la pacienții cu dureri cronice.

Care sunt beneficiile masajului terapeutic?

Printre beneficiile masajului terapeutic se numără ameliorarea durerilor în fibromialgie, spasme musculare, sindrom de canal carpian. De asemenea, relaxează musculatura și îmbunătățește postura. Masajul terapeutic are beneficii inclusiv în medicina sportivă, reducând riscul de accidentare și de a crește elasticitatea musculară.

Care sunt tehnicile utilizate in masajul terapeutic?

Tehnicile folosite pentru masajul medical variază de la patologia tratată până la tehnicile preferate de fizioterapeut. Printre tehnici, se află efleurajul, fricțiunea, petrisajul, vibrarea, tapotarea, compresiunea, mișcările de rulare, mobilizarea și presopunctura.

Cate sedinte de masaj terapeutic sunt necesare?

Numărul de ședințe de masaj terapeutic poate varia în funcție de patologie, stadiu și evoluția ulterioară. În medie, sunt necesare aproximativ 10 ședințe. Durata variază de la 20-30 de minute pe o arie mai restrânsă, până la 45 de minute sau o oră pe arii mai întinse.